Gaun Pengantin Impian

04Aug09

Mempelai yang memilih tema pernikahan outdoor sebaiknya memilih gaun pengantin yang ringkas dengan perincian yang tidak terlalu banyak. Agar tidak menimbulkan banyak masalah hindari gaun berurai terlalu panjang atau gaun yang terlalu banyak variasi. Paling penting pengantin boleh bebas melangkah, menentukan keinginan dan pilihannya.

Gaun Pengantin Impian

Gaun Pengantin Impian

Selain memilih lokasi sesuai bagi merayakan perkawinan, mempelai juga perlu mempertimbangkan tema gaun pengantin, apakah akan memakai tema penampilan Asia, Barat atau adat tradisional.

Pengantin perempuan perlu memilih memakai gaun pengantin yang sesuai dengan karakter pribadinya supaya memberikan lebih keleluasaan dan akan meningkatkan kepercayaan diri di depan tamu dan tentunya aura kecantikannya lebih memancar.
Penting bagi anda untuk mengungkapkan karakter anda sebenarnya kepada perancang misalnya, apakah anda seorang tomboi, feminim, atau sebagainya.

Penting juga menentukan pilihan gaun yang tepat dan sesuai dengan bentuk tubuh anda. Hanya dengan cara itu perancang akan dapat menentukan bentuk potongan gaun pengantin apa yang akan membuat anda tampak anggun ketika berjalan.
Apa yang terlihat sempurna di tubuh model belum tentu sesuai anda kenakan. Oleh itu jangan ‘memaksakan diri’, sebaliknya pilih busana yang dapat menonjolkan kelebihan anda dan menutupi kekurangan bentuk tubuh.

Panduan mencari gaun pengantin impian anda :

Buat sedikit penyelidikan

Tentukan ide elemen rancangan yang anda inginkan sebelum pergi ke butik pengantin. Majalah pengantin dan internet boleh dijadikan sumber sebagai permulaan mencari ide.

Utamakan rancangan

Usia, bentuk tubuh dan personaliti anda adalah hal yang menjadi pertimbangan bagi mendapatkan rancangan Gaun Pesta yang sesuai.

Bina hubungan baik dengan perancang

Perancang anda perlu menjadi pendengar dan penasihat yang baik. Jika perancang tidak mendengar pendapat anda atau mempunyai pandangan terlalu sempit, anda dan perancang tidak akan bisa bekerjasama. Lebih baik mencari perancang yang lain.

Sediakan dana yang realistik

Jadikan dana sebagai petunjuk utama untuk mencari Gaun Pesta yang sesuai. Tiada guna anda dan perancang berbincang jika anda tidak mampu untuk membayar harga atau permintaan yang ditawarkan.

Buat perbandingan

Luangkan waktu untuk membuat perbandingan dan mencoba beberapa jenis gaun / Baju Pengantin dengan berbagai model rancangan. Jangan hanya membayangkan bagaimana penampilan anda, tanpa menggunakan dan mencoba gaun itu.

Percaya pada perasaan sendiri

Apabila sudah membuat keputusan pasti terhadap gaun / Koleksi Busana yang diinginkan, jangan lagi ada perasaan ingin mencari gaun yang lain. Hindarkan mencari atau bertemu dengan perancang yang lain. Jika tidak, anda mungkin akan terus menerus berubah pikiran dan keinginan.

About these ads


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 341 other followers

%d bloggers like this: